2016 | April „The London Olympia Hall: ‘An Ideal Edifice for a Truly Fantastic Spectacle.’” Konferenz: The London Stage and the Nineteenth-Century World, New College, Oxford. |
2015 | Dezember „All is new, beautiful and strange - Consumption, Theme Parks and the Avant-Garde around 1900." King's College, London |
2013 |
September |
Juli „Much Ado About a Silent Play. Max Reinhardt's Pantomime under Ban.“ Jahrestagung der International Federation for Theatre Research (IFTR), Barcelona |
|
Januar „Öffentliche Inszenierung und inszenierte Öffentlichkeit – metropolitanes Freizeitvergnügen um 1900.“ Workshop am Zentrum für Vergleichende Europäische Studien (ZEUS), Köln |
|
2012 | Oktober „Hinter Glas. Sprache, Stimme und Spielarten der Alterität.“ 11. Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft, Bayreuth |
Juli “A Magnificent Nothing? Byzantine Opulence, French Decadence and the ‘Divine Sarah’ on Stage.” Jahrestagung der International Federation for Theatre Research (IFTR), Santiago de Chile |
|
März “Europe – Running on Rails? The Orient Express as Border-Crossing Myth and Theatrical Experiment.” GRAE-Kongress (Grup de Recerca en Arts Escèniques / Research Group in Performing Arts), Barcelona |
|
2011 | August “An ‘Other’ Reality: Re-Staging and Re-Presenting Venice.” Kongress der International Society for Cultural History (ISCH), Oslo |
2010 | Oktober „Venezianische Ver(w)irrungen.“ 10. Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft, Mainz |